Łazy - Ustka

Środa, 4 lipca 2007 · Komentarze(0)
Trasa: Łazy – Osieki – Rzepkowo – Iwięcino – Bielkowo – Gleźnowo – Bukowo Morskie – Dąbki – Żukowo Morskie – Darłowo – Darłówko – Wicie – Jarosławiec – Jezierzany – Łącko – Korlino – Królewo – Maszewo – Złakowo – Zaleskie – Duninowo – Ustka

Ustka. Latarnia morska © skaut
Dzień zaczął się pechowo. Wybrałem najkrótszą trasę według mapy, czyli czerwonym szlakiem pieszym. W rezultacie zaraz za Łazami wpadłem w wydmowy las pełen komarów. Przedarłem się na plażę, ale tam już piasek inny niż w Mrzeżynie. Rower zapada się po piasty. Musiałem się wycofać do skrzyżowania i pojechać drogą odchodzącą na południe. Warto było –ze względu na pamiątki historii. W Rzepkowie ruiny pałacu i stodoły należącej pewnie kiedyś do majątku dworskiego. W Iwięcinie – przepiękny kościół, w Bukowie Morskim – kolejny (pocysterski). W Dębkach za to nie ma się po co zatrzymywać. Według mnie to najbardziej ohydna miejscowość nadmorska w Polsce. Przejeżdżam przez Żukowo Morskie do Darłowa. Robię sobie przerwę pod zamkiem książąt pomorskich. Za posiłek służą mi bułki, kabanosy, czekolada i nimm-żujki. Dalsza droga wiedzie do Darłówka. Nadkładam jej trochę jadąc „obwodnicą”, ale dzięki temu mogę podziwiać ciekawą kaplice cmentarną i świeżo położoną drogę dla rowerów. Niestety jakość innych dróg pozostawia wiele do życzenia. Może pos. Gosiewski zamiast peronów we Włoszczowie budowałby drogi w swoim rodzinnym mieście? Tuż przed wjazdem do Darłówka coś mnie użądliło w rękę i odleciało. Wskazujący palec puchnie jak bania. Na falochronie znowu spotykam się ze szwagrostwem.
Zachwycam się dalszym przebiegiem szlaku nadmorskiego w kierunku Jarosławca, wzdłuż wybrzeża morskiego i zarazem jeziorowego. Droga wyłożona płytami jomba, po obu stronach las. Poezja podróży! Przed Jarosławcem widzę pierwsze, większe grupki cyklistów.
Dojeżdżam do Ustki już po południu. Nocuję na płatnym polu namiotowym.

Galeria zdjęć

Gminy: Sianów (52), Postomino (53), Darłowo (54), m. Darłowo (55), Ustka (56) i m. Ustka (57).