Nadarzyn-Raszyn-Lesznowola

Piątek, 8 maja 2015 · Komentarze(0)
W "gminnej" mapce widniała dziurka na  wschód od Grodziska Mazowieckiego. Tkwiły w niej trzy gminy: Nadarzyn, Raszyn i Lesznowola. W piątek po południu dziurka została zatkana. Po pracy szybki zjazd do stacji kolejowej Warszawa Powiśle, potem Kolejami Mazowieckimi do Brwinowa, a dalej już na własnych kołach.
Najpierw długi przejazd przez Brwinów ul. Pszczelińską (uwaga: pseudościeżka rowerowa, a w zasadzie DDPiR), w Otrębusach wjazd w ul. Madalińską, a później cały czas DW 720/DW 721, aż do Wisły w Gassach. Za Otrębusami już jestem na terenie gminy Nadarzyn. Przejazd przez las, aż do skrzyżowania z "gierkówką". Dalej robię zakos ulicą Brzozową, obok budującego się osiedla willi i rezydencji i w Lesie Sękocińskim wjeżdżam na teren gminy Raszyn. Ruch na 720 spory. Bardzo dużo TIR-ów, aż do skrzyżowania z DK 7. Skrzyżowanie w fazie przebudowy, która jak widać dopiero się zaczęła. Na moich oczach robotnicy wbijają tablice z napisem Skanska. Za skrzyżowaniem zjeżdżam na szutrowe pobocze z obawy o to, że jakiś rozpędzony TIR zrobi ze mnie miazgę. A jest ich o tej porze na tej drodze niewiarygodnie dużo. W Magdalence (tak tej samej, w której dogadywał się wiadomo kto z kim) zaczyna się ścieżka rowerowa, a zasadzie znowu DDPiR, która z małymi przerwami przez Lesznowolę ciągnie się aż do Piaseczna. W Piasecznie gigantyczny korek. Dzięki szczupłości roweru przeciskam się jakoś do przodu i po przejechaniu ciągu ul. Puławskiej (Warszawa) i Armii Krajowej (Piaseczno) jadę przez Chyliczki do Konstancina. Ruch znacznie spokojniejszy, a za Konstancinem prawie znikomy. Wymijam kilku szosowców i dojeżdżam do promu w Gassach. Na brzegu trwają przygotowania do festiwalu flisackiego, a ja za 5 zł przeprawiam się na drugi, "karczewski" brzeg Wisły. Dalej już tylko kilka kilometrów do domu.
Przedłużony tylko o godzinę powrót z pracy, a radość z tych gmin wielokrotnie większa.