Gościno

Poniedziałek, 4 lutego 2019 · Komentarze(0)
Trasa: Kołobrzeg - Niekanin - Obroty - Bogucino - Pustary - Ząbrowo - Gościno - Pławęcino - Siemyśl - Nieżyn - Mącznik - Charzyno - Zieleniewo - Kołobrzeg
Ferie zimowe to okazja wyjazdu z rodziną (i rowerem!) do Kołobrzegu. Nie było dużo jeżdżenia. Ot, tyle aby pozaliczać kilka brakujących gmin, pobyć trochę dłużej na świeżym powietrzu i zobaczyć miejsca, w których jeszcze nie byłem.
Wyjazd o świcie z miasta. Nieprzyjemny odcinek w okolicach budowanego węzła z drogą ekspresową S11, po którym z ulgą uciekam na boczne drogi. Jakieś lapidarium w miejscu dawnego cmentarza ewangelickiego, kościoły, do których nie wiadomo, czy jeszcze ktoś chodzi. Lasy zaszronione nocnym przymrozkiem.
Pomorze Zachodnie. Rzeka Parsęta © skaut
Trasa w pewnej części wiedzie drogami rowerowymi, w tym - jak mi się wydaje - poprowadzonymi śladem dawnej kolejki wąskotorowej (gryfickiej). Zaleta, to oczywiście cisza i spokój i absolutny brak ruchu nie tylko samochodowego, ale jakiegokolwiek. Wada - występujące, zwłaszcza na odcinkach leśnych, mocne oblodzenie drogi. Zdarzało mi się całkiem długie odcinki pokonywać "z buta". Niestety, nie założyłem zimowych opon, a uślizgiwałem się na schwalbe-racerach. Aby minusy nie przesłoniły mi plusów, muszę dodać, że było nieźle. Poranna, 3-godzinna przejażdżka na początku lutego, to jest to!

Zaliczone gminy: Dygowo (1037), Gościno (1038), Siemyśl (1039).